Activiteit
4
Werkblad
Uitleg:
Voor de zelfstandige verwerking hebben de kinderen een werkblad laten maken. Hierin werden diverse voorbeelden en situatie geschetst waar de kinderen op konden reageren. Ook werd hun mening gevraagd over bepaalde situaties. Hieronder ziet u een voorbeeld van een werkblad.
Voor de zelfstandige verwerking hebben de kinderen een werkblad laten maken. Hierin werden diverse voorbeelden en situatie geschetst waar de kinderen op konden reageren. Ook werd hun mening gevraagd over bepaalde situaties. Hieronder ziet u een voorbeeld van een werkblad.
Bijhorende
competentie:
Vakinhoudelijk didactisch:
Vakinhoudelijk didactisch:
-
Tijdens deze les draag ik bij aan de mediawijsheid
van kinderen op een passende manier (bij ontwikkelingsfase).
-
Tijdens deze les maak ik gebruik van een
zelfgemaakte enquête. Deze heb ik gemaakt online:
Interpersoonlijk:
-
Ook zorg ik voor een goede balans tussen leiden,
begeleiden, sturen en volgen, confronteren en verzoenen, corrigeren en
stimuleren.
-
Tijdens deze les zorg ik voor een prettige en open
sfeer, zo stimuleer ik zelfstandigheid, en samenwerking bij kinderen, door o.a.
gebruik te maken van coöperatieve werkvormen.
Het werkblad hebben we uit een online methode. We hebben een aantal opdrachten gebundeld. Casussen, voorbeelden en stellingen legde wij de kinderen voor. Ze konden hier zelfstandig mee aan de slag. We hebben tijdens deze activiteit geen stilte geëist omdat we de kinderen binnen hun tafel groepje soms lieten overleggen.
Het is een vrij lastige opdracht omdat je als individu in het diepe
wordt gegooid. Het onderbouwen van een mening is daarnaast erg lastig voor deze
doelgroep hebben we gemerkt. Dit is iets wat we wellicht klassikaal hadden
moeten doen.
De kinderen waren ook nog niet allemaal klaar in de tijd die wij ze gaven voor deze
opdracht. Dit hadden we al wel voor zien, dus geen punt. We hadden namelijk nog
een activiteit (zie activiteit 5). Nadat ze klaar waren met deze activiteit
konden ze het werkboekje er weer bij pakken om deze, zo ver al mogelijk, af te
ronden.
De kinderen gaven zelf ook aan dit wat lastig te vinden. Wel vonden ze het fijn even bezig te zijn. Er werd veel gepraat in deze les en dus vonden ze het tijd om even wat te doen. Dit merkte je ook wel aan de energie, deze ‘kakte’ in en daarom kwam dit werkboekje erg goed van pas.
De kinderen gaven zelf ook aan dit wat lastig te vinden. Wel vonden ze het fijn even bezig te zijn. Er werd veel gepraat in deze les en dus vonden ze het tijd om even wat te doen. Dit merkte je ook wel aan de energie, deze ‘kakte’ in en daarom kwam dit werkboekje erg goed van pas.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten